1953 Pontiac Chieftain

1953 Pontiac Chieftain
Rok výroby
1953
Výrobce
Pontiac
Model
Chieftain
Najeto
73000 mil
Převodovka
automatická
Motor
268 I8
Objem motoru
4400 ccm

První poválečná generace Pontiaců s novým, moderním designem byla představena v roce 1949 a vyráběla se až do roku 1954. Chieftain v ní představoval  střed nabídky  fullsizeových automobilů.  Tento modrý Chieftain Deluxe byl nový prodán v roce 1953 v Severní Karolíně. V roce 1984 ho zakoupil druhý majitel a registroval ho jako historický vůz (ano, již v tu dobu to byl veterán - 31 roků starý vůz). Podle záznamu dopravního odboru měl v tom roce najeto 70 tisíc mil. Auto používal poměrně málo. Letos ho po 30 letech prodal s nájezdem 73 tisíc mil. Auto se dochovalo vzhledem ke stáří velmi zachovalé a v podstatě bez jakékoliv koroze.

Karoserie

Karoserie je v krásném původním stavu, bez koroze. Dveře se zavírají lehce, díly pěkně lícují. Auto bylo pravděpodobně již lakované, nicméně to nebylo během vlastnictví druhého majitele, lak je velmi starý se známkami opotřebení a patiny. Chromy, lišty, znáčky a doplňky jsou kompletní, nic nechybí a většina jich je v perfektním stavu, bez promáčklin nebo opotřebení.  Nárazníky jsou lehce tečkované. Okna jsou příplatková tónovaná. V kufru je kompletní příslušenství včetně staré rezervy, poklice jsou originální bez poškození. (Pozn. dostal jsem několik stejných dotazů - na podlaze pod řidičem prosvítá hnědý filc v místech, kde je guma potrhaná, není to koroze, jak se možná na obrazcích zdá)

Interiér

Interiér je v původním stavu a až na pár drobných trhlin velice zachovalý. Palubní deska je krásná, s množstvím chromovaných doplňků, plně fukční jsou všechny přístroje. Čalounění sedaček je původní a kromě trhliny v opěře řidiče v bezvadném stavu. Dveřní výplně jsou velice pěkné, pouze na straně řidiče je v místě kliky protržená. Stropnice je bez poškození. Koberec je pod místem řidiče prodřený. Oprava poškozených míst by neměla být náročná.

Technický stav

Auto šlape nádherně. Řadová osmička není téměř slyšet, i v nízkých otáčkách má perfektní vyrovnaný chod. Automat řadí hladce. Auto nevyžaduje žádné zásadní investice.

Nádherné auto, které byste na 61 roků stáří opotřebením neodhadovali. Nezrezlé, neponičené, původní, s duchem a typickou vůní starých aut v interiéru. Stačí se na něj jen dívat a budete mít radost, která se při projížďce ještě znásobí.