1966 Oldsmobile Dymanic 88

1966 Oldsmobile Dymanic 88
Rok výroby
1966
Výrobce
Oldsmobile
Model
Dymanic 88
Najeto
18600 mil
Převodovka
automatická
Motor
425 V8
Objem motoru
7000 ccm

Nová generace fullsize platformy Oldsmobilu 88 byla představena v roce 1965. Moderní design GM založený na coke-bottle křivce, semi-fastbackové zadní okno, nové interiéry i upravená technika se vyvedla a B-body platforma této generace patří sběrateli mezi nejžádanější.

Tento Oldsmobile je opravdovou raritou a sběratelskou lahůdkou. Nový prodán v roce 1966 v Barton Oldsmobile ve Spokane, WA,  byl vlastněn prvním majitelem do roku 1979. Po jeho úmrtí zůstal vůz v rodině  - zdědil  ho jeho vnuk, který byl majitelem až do současnosti. Již od počátku měl Olds minimální roční nájezd, původní vlastník ho používal pouze lokálně. Ve vlastnictví jeho vnuka bylo využití ještě menší. Aktuální nájezd je 18600 mil a je doložitelný z obrovského množství dobové dokumentace a servisních záznamů. K vozu se dochovaly i všechny manuály, warranty card, roční pojišťovací i registrační kartičky  i ručně psaná "servisní knížka". Opravdu unikátní je i to, že automobil má stále diagonální pneumatiky z výroby.

Karoserie

Karoserie je v perfektním stavu, úplně bez koroze. Lak je z 80 procent tovární, lakován byl PP blatník a P dveře (zdá se, že oprava drobné odřeniny, plechy jsou původní). Chromy jsou jak nové. Lak je ve vynikajícím stavu s ohledem na své stáří , s plným leskem, má pouze pár drobných škrábanců z běžného používání, ale nikde není promáčknuto až do plechu. Okna jsou bez prasklin. V kufru je kompletní příslušenství včetně orig. rezervy (stejné pneu jako na autě).

Interiér

Interiér je v dokonalém stavu, jako nový. Všechny instrumenty jsou funkční. Další popis je zbytečný, více řeknou fotografie.

Technický stav

I přesto, že automobil má velmi nízký nájezd, nejedná se o uloženku se všemi neblahými následky. Auto mělo každý rok minimální, ale pravidelný nájezd  i servis. My jsme pouze vyměnili hlavní brzdový válec, jednotku topení a kompletní výfuk (na autě byl stále původní 50 let starý). Auto je dokonale tuhé bez vůlí, motor běží perfektně.  Jede opravdu jako nové auto. Samozřejmě, pro častější použití i zlepšení komfortu bude vhodné vyměnit pneu.

Nádherné auto s atraktivní barevnou kombinací a se dokumentovanou vlastnickou a servisní historií a minimálním nájezdem. Pokud chcete zjistit, jak jezdilo nové auto z šedesátých let, mnoho podobných možností mít nebudete. A zároveň je to investiční příležitost, auta s těmito parametry na ceně nikdy neklesají.