1973 Ford LTD

1973 Ford LTD
Rok výroby
1973
Výrobce
Ford
Model
LTD
Najeto
45000 mil
Převodovka
automatická
Motor
400 V8
Objem motoru
6554 ccm

Toto LTDéčko pochází ze Severní Karolíny a mělo v USA 2 majitele. První ho po dvou letech používání v roce 1975 prodal druhému, který ho měl až do roku 2000, kdy zemřel. Od té doby stálo nevyužívané v garáži, než se jeho dcera v r. 2010 rozhodla, že ho prodá. Ford byl  jeden ze tří automobilů, které vlastnil a podle slov dcery jezdil hlavně  v Cadillacu z roku 1977. Ford tak zůstal zachován v perfektním originálním stavu s nízkým nájezdem - 45 tis. mil.

Karoserie

Karoserie je mimořádně zachovalá a bez koroze. Lak je původní a na svoje stáří ve vynikajícím stavu. Chromy i vinylová střecha jsou ve velmi dobrém stavu. Okna jsou bez prasklin. Na autě nechybí žádný znáček ani lišta, vše je kompletní. Zavazadlový prostor je zachovalý v původním stavu včetně všech komponentů.

Interiér

Zelený vinylový interiér je v perfektním stavu - vypadá jako nový. Na žádné části - dveřích, sedačkách, dveřních výplních - nejsou žádné praskliny ani poškození.

Technický stav

Auto je po mechanické stránce ve vynikajícím stavu. Po dlouhých letech odstavení se letos na jaře dočkal kompletní revitalizace a na autě byly provedeny následující úpravy a údržba: komplet přetěsnění a výkonová úprava motoru dle Paula Eschenbacha a Tima Meyera - stage I. (výkon vyšší než v r.1971 při zavedení motoru 400 cui do výroby), všechny dále uvedené díly použity nové = flat top písty Badger (komprese 9.3:1), rozvody Edelbrock (bez ekologického "zpoždění), vačka, hydrostavy, zdvihací tyčky, pružiny - vše Edelbrock, 4komorový karburátor Holley 600cfm, sání Weiand Action+, vzduchový filtr K+N, konverzní kit elektronického zapalování XRi a cívka - vše Crane Cams, kabely plus svíčky, olejová pumpa Sealed Power, všechny 4 tlumiče KYB, brzdový válec, přídavný chladič převodovky, snímače teploty motoru a tlaku oleje, nerezový duální výfukový systém Flowmaster s "H" pipe + tlumiče Flowmaster Delta 50 (nerez) + koncovky Gibson - leštěný nerez, repase startéru, zrevidovaná elektrika, repase brzd, nová geometrie, odpojení EGR, zalapované ventily i sedla, srovnané hlavy, nátěr motoru, (origo Ford modrá), výměna všech náplní. Celková hodnota těchto úprav přesahuje 100 t. Kč.

Krásný kousek v původním stavu v netradiční barevné kombinaci s decentně zabaleným výkonovým tuningem. Obrovský dvoudveřový fullsize ( na fotkách nevypadá až tak veliký jako ve skutečnosti), který potěší každého, kdo má rád neokoukaná auta ze sedmdesátých let.