1973 Ford LTD
- Rok výroby
- 1973
- Výrobce
- Ford
- Model
- LTD
- Najeto
- 45000 mil
- Převodovka
- automatická
- Motor
- 400 V8
- Objem motoru
- 6554 ccm
Toto LTDéčko pochází ze Severní Karolíny a mělo v USA 2 majitele. První ho po dvou letech používání v roce 1975 prodal druhému, který ho měl až do roku 2000, kdy zemřel. Od té doby stálo nevyužívané v garáži, než se jeho dcera v r. 2010 rozhodla, že ho prodá. Ford byl jeden ze tří automobilů, které vlastnil a podle slov dcery jezdil hlavně v Cadillacu z roku 1977. Ford tak zůstal zachován v perfektním originálním stavu s nízkým nájezdem - 45 tis. mil.
Karoserie
Karoserie je mimořádně zachovalá a bez koroze. Lak je původní a na svoje stáří ve vynikajícím stavu. Chromy i vinylová střecha jsou ve velmi dobrém stavu. Okna jsou bez prasklin. Na autě nechybí žádný znáček ani lišta, vše je kompletní. Zavazadlový prostor je zachovalý v původním stavu včetně všech komponentů.
Interiér
Zelený vinylový interiér je v perfektním stavu - vypadá jako nový. Na žádné části - dveřích, sedačkách, dveřních výplních - nejsou žádné praskliny ani poškození.
Technický stav
Auto je po mechanické stránce ve vynikajícím stavu. Po dlouhých letech odstavení se letos na jaře dočkal kompletní revitalizace a na autě byly provedeny následující úpravy a údržba: komplet přetěsnění a výkonová úprava motoru dle Paula Eschenbacha a Tima Meyera - stage I. (výkon vyšší než v r.1971 při zavedení motoru 400 cui do výroby), všechny dále uvedené díly použity nové = flat top písty Badger (komprese 9.3:1), rozvody Edelbrock (bez ekologického "zpoždění), vačka, hydrostavy, zdvihací tyčky, pružiny - vše Edelbrock, 4komorový karburátor Holley 600cfm, sání Weiand Action+, vzduchový filtr K+N, konverzní kit elektronického zapalování XRi a cívka - vše Crane Cams, kabely plus svíčky, olejová pumpa Sealed Power, všechny 4 tlumiče KYB, brzdový válec, přídavný chladič převodovky, snímače teploty motoru a tlaku oleje, nerezový duální výfukový systém Flowmaster s "H" pipe + tlumiče Flowmaster Delta 50 (nerez) + koncovky Gibson - leštěný nerez, repase startéru, zrevidovaná elektrika, repase brzd, nová geometrie, odpojení EGR, zalapované ventily i sedla, srovnané hlavy, nátěr motoru, (origo Ford modrá), výměna všech náplní. Celková hodnota těchto úprav přesahuje 100 t. Kč.
Krásný kousek v původním stavu v netradiční barevné kombinaci s decentně zabaleným výkonovým tuningem. Obrovský dvoudveřový fullsize ( na fotkách nevypadá až tak veliký jako ve skutečnosti), který potěší každého, kdo má rád neokoukaná auta ze sedmdesátých let.