1972 Buick Le Sabre

1972 Buick Le Sabre
Rok výroby
1972
Výrobce
Buick
Model
Le Sabre
Najeto
38000 mil
Převodovka
automatická
Motor
350 V8
Objem motoru
5700 ccm

Přemýšleli jste někdy o tom, jak asi jezdily klasické „ameriky“ v dobách, kdy byly nové? Nyní máte příležitost zjistit to na vlastní kůži. Zlatý Buick LeSabre najezdil od chvíle, kdy si ho majitel odvezl z showroomu Tailor Motor Company ve Waynesville v Severní Karolíně, pouhých 38 tisíc mil. Jak ukazují záznamy o pravidelných technických prohlídkách, které jsou součástí dokumentace k vozu, přestal původní majitel používat vůz k běžnému provozu někdy v druhé polovině sedmdesátých let, a za celá léta osmdesátá a devadesátá najezdil LeSabre pouhé zhruba čtyři tisíce mil. Buick je zcela původní, od karoserie přes interiér až po perfektní stav všech mechanických částí.

 Karoserie

Karoserie je ve vynikajícím původním stavu. Kromě zadního víka a levého zadního blatníku má původní dvoutónový lak. Na autě nenaleznete žádnou korozi, je mimořádně zdravé. Chromy jsou velmi pěkné, okna bez poškození. Kufr obsahuje veškeré příslušenství včetně původní rezervy.

Interiér

Interiér je v pefektním původním stavu. Kromě drobné prasklinky na věnci volantu je prakticky ve stavu nového vozu. Vinylové sedačky jsou jako nové, bez jediného poškození. Originální FM rádio je fukční, stejně jako ostatní prvky výbavy.

 Technický stav

Nová generace fullsize modelů od General Motors přišla v modelovém roce 1972 na trh se zásadně přepracovaným a vylepšeným podvozkem. Ten ve srovnání se staršími "sourozenci“ přináší mnohem komfortnější a přitom jistější jízdu. Pokud jste slyšeli zvěsti o nejistém, rozkývaném chování klasických "amerik", projížďka touto "dvaasedmdesátkou" je rychle rozptýlí. Řidič zvyklý na unavené podvozky amerických vozů dlouhá léta těžce zkoušených českou silniční sítí bude ohromen tím, že i obří Buick se dokáže pohybovat s naprostou sebejistotou, bez nadbytečného kývání nebo vůle v řízení. A přitom stále nabízí izolaci od nerovností a výmolů na silnici, které se nevyrovná téměř žádné moderní auto. Na autě je mnoho nových dílů, nevyžaduje žádně investice. Tuhé a nevychozené. Nutné svézt se!

Tohle auto nebylo postaveno pro závody. Jeho doménou je poklidný cruising krajinou, se staženými okny bez B-sloupků, větrem vanoucím skrz kabinu téměř jako u kabrioletu a jemným pohupováním vozu na nebesky měkkém podvozku. A navíc, je původní a jezdí stále jako nové -  víc takových už nikdy nikdo nevyrobí.