Suburban Resurection Part 2 - jeřábník neměl svůj den
Nový začátek a naděje na znovuoživení omšelého kombíku výrazně rostla. Bylo jasné, že už neskončí v drtiči ani zapadaný listím někde v lesích v Georgii. Plymouth nyní čekal ve skladu v Jacksonville na naložení do kontejneru. Odjezd lodi byl plánovaný na začátek srpna, do Hradce by tak mohl náklad dojet zhruba o měsíc později. Vše běželo hladce, dostal jsem avízo, že v Hamburgu už je kontejner přeložený na vlak a během týdne by měl být ve své finální destinaci .
Vykládka bylo domluvená na devátou hodinu ráno. Kamion dorazil včas a nic nenasvědčovalo tomu, že nepůjde o rutinní záležitost - odkurtování automobilů, odšroubování dorazů a vytažení vozů. Ještě něž jsme kontejner otevřeli, požádal jsem řidiče, aby s kamionem o něco popojel, aby byl přesněji nasměrovaný na rampu. Krátký rozjezd, přibrzdění a zařazení zpátečky a nacouvání zpět. Trochu mě zarazili zvuky, které se přes plechové stěny zevnitř ozývali. Otevřeli jsme dveře, do prostoru vniklo ranní světlo a první, čeho jsem si všiml, byla odtržená kurta ležící na zemi. To nevěstilo nic dobrého.
Podrobná prohlídka ukázala, že přetržené byly všechny čtyři kurty a proražené oba dřevěné dorazy, vyrobené ze čtyřpalcových latí. Kombík byl úplně uvolněný a jezdil při každém pohybu sem a tam. Hned bylo jasné, že jeřábník neměl svůj den. Pravděpodobně při překládce o něco zavadil nebo do něčeho naboural, i zvenku byl kontejner celý pomačkaný. Plymouth byl obouchaný že všech stran. Nejhůře dopadly boční ozdobné lišty, které byly v některých místech vyválcované do půlmilimetrového plíšku.
Auto jsme vytáhli, naštěstí před ním stála těžká dřevěná bedna, která většinu nárazů absorbovala, takže škoda na ostatních věcech nebyla zásadní. Nejvíce to odnesl kombík. Nárazníky a některé plechy byly lehce promáčklé, ale nejzásadnější škodou byly poničené boční ozdobné lišty, které jsou v podstatě nesehnatelné.
Suburbana jsme uskladnili do rohu haly, jeho plánované znovuvzkříšení se nekonalo. Nebyla chuť a ani intenzivní vyhledávací akce po celých státech po zhruba čtrnácti poničených lištách nevedla k úspěchu. Paralelně s tím probíhalo škodní řízení s pojišťovnou, která se samozřejmě chtěla plnění vyhnout a vytrvale tvrdila, že přetržení všech kurtů s celkovou nosností v tahu přes 6 tun a proražení dvou deseticentimetrových špalíků způsobila chybná nakládka. A tak zelený kombík po nadějném začátku skončil opět odložený, i když v jiném koutu světa.
A co se stalo dál? Objevil se záhadný člověk s nabídkou na výrobu lišt. A jak to všechno dopadlo? Jak už v tomto autopříběhu zatím všechno, opět špatně. Pokračování příště......