Diamond in the rough

Diamond in the rough

Není všechno zlato, co se třpytí. Mnono lidí bez zkušeností s veterány už zjistilo, že lesklé nemusí vždy znamenat dobré. Ba naopak. Lesklé může znamenat, že někdo chtěl něco skrýt. Je pochopitelné, že více se každému líbí auto, co má krásný nový lak než auto, co je na první pohled okyslé a zašlé. Ale zdání někdy klame. A v některých případech klame velmi.

Mám rád tyto auta. Většinou jsou schovaná v rohu. Nikdo je neobdivuje. Majitelé je na srazech neukazují, aby nemuseli poslouchat posměšné poznámky. Přitom kolikrát jsou v těchto autech skryté pravé skvosty. Ale člověk je musí objevit a poznat, že to jsou oni. Měl jsem několik takových aut, ale nikde jsem  je v původním stavu neukazoval, málokdo by uvěřil, že to jsou skutečné diamanty, i když zatím nebroušené. Tak tady je jeden z nich, zatím v původním, surovém stavu.

 

 

1963 Buick Riviera - první rok první generace Riviery, v Čechách opomíjené nebo málo známé, přitom patřící svým designem mezi milníky v americkém automobilovém průmyslu. Podívejte se na  fotky a počítám, že většina z vás bude reagovat tak, jako lidi, co Rivieru viděli na vlastní oči, ale přešli ji bez větší pozornosti, protože je nepřitáhl lesklý lak, nebo ji na základě prvního dojmu zaškatulkovali. Ale podívejte se důkladněji. Vidíte někde v tom omšelém laku stopy koroze? Chybí někde nějaká lišta? Podívejte se na interiér. Je špinavý, ale vidíte nějaké opotření? 

 

 

Chci vám ukázat, že u takových klenotů stačí málo, aby se představili znovu v plné kráse, aniž by jim to cokoliv ubralo ze své původnosti a ducha a přitom není nutná kompletní náročná renovace. Pokud vás zajímá, jak se brousí diamant, sledujte další z našich autopříběhů.

 

1.10.2015 Aktualizace: automobil je oživen (nový lak, gumové prvky atd..). Vše jinak zůstalo původní (interiér, chromy...), nebylo potřeba žádného vyvařování, bylo úplně bez koroze. Podívejte se na galerii sem.